Tõstamaa Keskkooli õpilaste tunnustamise kord
Õpilaste tunnustamise korra aluseks on „Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse“ § 57, haridus- ja teadusministri määrus 09.08.2010 nr 37 “Õpilaste tunnustamise tingimused ja kord” ning koolis kokkulepitud põhimõtted.
Õpilaste tunnustamise eesmärk on
- kiita õpilasi kohusetundliku ja tulemusliku õppimise või muu tegevuse eest;
- hoida ja tõsta õpilaste õpimotivatsiooni;
- tõsta õpilaste enesehinnangut;
- anda tagasisidet väga heade ja heade õpitulemuste, samuti käitumise kohta (seda ka võrreldes eelnevate tulemuste ning käitumisega);
- suunata õpilaste hoiakute ja käitumise kujunemist.
Tõstamaa Keskkoolis tunnustatakse õpilasi järgmiselt:
- suulise kiitusega
1.1 Suuliselt kiidetakse/tunnustatakse õpilast tema arengu, silmapaistvate saavutuste, abivalmiduse või hea käitumise eest.
1.2 Suuliselt võivad õpilast kiita kõik kooli töötajad
- kiituse või märkamisega e-päevikus
2.1. Õpilast kiidetakse heade õpitulemuste, püüdlikkuse, abivalmiduse või hea käitumise eest.
2.2 Õpilast kiidab aineõpetaja või klassijuhataja.
- direktori kiidu- või tänukäskkirjaga
3.1. Õpilast kiidetakse/tänatakse tema heade saavutuste ees.
3.2 Tunnustamise ettepaneku teeb klassijuhataja, aineõpetaja või juhtkonna liige.
- õppeaasta lõpus kiituskirjaga “Väga hea õppimise eest“”
4.1. I klassis antakse kiituskiri õpilasele, kes on täiel määral täitnud I klassi õpitulemused.
4.2. II–IX klassis antakse kiituskiri õpilasele, kelle kõikide ainete aastahinded on “väga head”.
4.3. X–XII klassis antakse kiituskiri õpilasele, kellel õppeaasta lõpus kõikide õppeainete kursuste koondhinded on “väga hea”.
4.3. Õpilase tunnustamise ettepaneku teeb direktorile klassijuhataja. Otsuse kiituskirja andmise kohta teeb õppenõukogu.
- õppeaasta lõpus kooli kiituskirjaga ”Hea ja väga hea õppimise eest”
5.1 Kiituskiri antakse põhikooli- või gümnaasiumiõpilasele õppeperioodi lõpus.
5.2 Õpilase tunnustamise ettepaneku teeb direktorile klassijuhataja.
- kiitus- või tänukirjaga väga heade tulemuste eest ühes õppeaines/spordis/huvitegevuses vm valdkonnas, ka väga hea lõputöö eest
6.1. Ainekiituskiri antakse I, II või III kooliastme lõpus õpilasele, kelle vastava aine trimestri- ja aastahinded on olnud “väga head” ja keda ei ole tunnustatud kiituskirjaga väga hea õppimise eest.
6.2. Gümnaasiumiastmes antakse ainekiituskiri gümnaasiumilõpetajale, kellel vastava õppeaine kursusehinded ja kooliastmehinne on “väga hea” ja keda pole tunnustatud kiituskirjaga väga hea õppimise eest ning kuld- või hõbemedaliga.
6.3 Õpilase tunnustamise ettepaneku teeb direktorile aineõpetaja, treener või juhendaja.
- kiitusega põhikooli lõputunnistusel
7.1. Kiitusega põhikooli lõputunnistuse saab lõpetaja, kellel kõigi lõputunnistusele kantavate õppeainete viimane aastahinne on “väga hea” või “arvestatud”.
7.2 Õpilase tunnustamise ettepaneku teeb direktorile klassijuhataja, otsuse kinnitab õppenõukogu.
- kuld- või hõbemedaliga gümnaasiumi lõpetamisel
8.1. Kuldmedaliga tunnustatakse gümnaasiumilõpetajat, kelle kõigi gümnaasiumi lõputunnistusele kantavate kooliastmehinded on „väga hea“.
8.2. Hõbemedaliga tunnustatakse gümnaasiumilõpetajat, kelle kõigi gümnaasiumi lõputunnistusele kantavate õppeainete kooliastmehinded on „väga hea“ ning kuni kahes õppeaines „hea“.
8.3. Õppenõukogu võib anda gümnaasiumilõpetajale võimaluse parandada hinnet kuni kahes õppeaines. Sellesisulise taotluse esitab gümnasist õppejuhile pärast kooliastmehinnete väljapanemist.
8.4. Otsuse õpilase kuld-või hõbemedaliga tunnustamise kohta teeb kooli õppenõukogu.
- kooli tänukirjaga õpilase vanematele õppeaasta lõpus
9.1 Lapsevanematele kooli tänukiri „ Tänan teid meeldiva koostöö eest “.
9.2 Lapsevanemate tänamise ettepaneku teeb direktorile klassijuhataja.
- tunnustamine kooli tänupäeval direktori vastuvõtul
10.1. Kutse direktori vastuvõtule saavad
10.1.1 I-IX klassi õpilased, keda tunnustatakse kiituskirjaga väga hea õppimise eest;
10.1.2 II-IX klassi õpilased, kelle aastahinnete keskmine on 4,8 ja kõrgem;
10.1.3 gümnasistid, kellel õppeaasta kõikide kursuste keskmine koondhinne on 4,8 või kõrgem;
10.1.4 kuld- või hõbemedaliga lõpetajad;
10.1.5 Pärnu linnas aineolümpiaadidel ja/või konkurssidel 1.-3. koha saanud õpilased ja riigis edukalt kooli esindanud õpilased. (Vähese osavõtjate arvuga konkursside puhul vaadatakse iga tulemust eraldi);
10.1.6 Pärnu linnas spordivõistlustel võistkondlikult 1. koha, individuaalselt 1.-3. koha saanud õpilased ja riigis edukalt esinenud õpilased.
- kiituse või tänuga kooli kodulehel, sotsiaalmeedias või e-päevikus
11.1 Õpilast tunnustatakse silmapaistvate tulemuste eest. Selle ettepaneku võivad direktorile teha kõik kooli töötajad.
- võimalusega osaleda ainealasel võistlusel, olümpiaadil, kontserdil, aktusel, näitusel vms
12.1 Õpilase tunnustamise ettepaneku direktorile teeb aineõpetaja või juhendaja.